Pages

Friday, June 4, 2010

Lebih Salah, Kurang pun Salah.. Camner?

Salam semua.. Korang mesti dah biasa dengar kan menda cmnie.. Ramai kan orang cmnie.. Yang x boleh kurang dari kita, nak ja lebih dari kita.. x pun kalau kita dpt kurang, dia laaaaagi nak kurang. Pening pening.. Aper la yang boleh dpt pun. Contoh ....

Situasi 1
Kita cakap kita makan sikit. Dia beriya bagai .. "Eh, ak makan lagi banyak dari ko makan td.. Nie ha. Ko tadi ak tgk makan sikit jer pun. Macam x luak sgt. Ak nie smpi dah nak penuh pinggan".

Motif?

Situasi 2
A: Aritue ak jumpa satu kasut nie.. RM $. Murah kan. Dah la cantik yg amat.
B: Camtue ko kata murah? Aritue ak jumpa kat **** lagi murah. Banyak pilihan lg.

Situasi 2 boleh la nak diolah semula menggunakan kata lawan atau kesesuaian ayat.


Cukup lah tue kot.. Boleh la nak reka2 situasi yg lain.


p/s - 2 situasi di atas harus ler ada kaitan dengan yang hidup.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails